Tuesday, August 16, 2005

Even MORE pictures!!lol

Well i was going to post more pics, but it wasn't working for some reason, but some of the pics below are from AiG and Igloo! Enjoy!

PICTURES!!!






Retreat

Hey Everyone! Well retreat was today and yesterday. It was great! I definately think that it was better than last year's. My favorite skit last night was Mr. Heim's....THE HORSE!!!lol. He really looked like mr. Harmless with those glasses! crazy. The services were really good and our testimony time was awesome. it was amazing what alot of people did this summer. Today though we had our student mentor meeting w/ Mr. Grass. He gave us an assignment to sit with someone who we were close to at lunch and just talk about God! He also told us to talk about our goals for the school year. I was with Lindsey, Emily H, and Justin. We had a good time. We went around and told one goal and then we just talked about each person's goal and how we can help each other in that way, etc. One thing Justin said was throughout the day reminding yourself what your goal is. LIke what is your goal in saying something sarcastic to someone. Or what is my goal in going to this activity or whatever you're doing. So, if your goal in doing that or saying something isn't to glorify or please God, then it's a sin. But the whole focus of doing this is to see where your heart is and your main focus. Is it to please God, yourself, or others. We started to try it throughout that afternoon, and man! It is HARD. Just saying one little comment can be a sin or something that isn't pleasing to God. Well, since we had to share our goals, i'm going to post mine:

1. To be more of a spiritual leader. Making sure that I talk about God througout the day and not be embarassed about it.

2. Making sure that God IS #1 in my life. Mr. Grass asked some ?'s today and one of them was: "who is the Lord of your life?" Is it really Christ in mine or is it me? To be honest it is me ALOT!

3. To add on to the last one, not having a fear of man or of others, putting my trust in God. When i am the "lord" of my life, i want to please others and myself. So i have this fear of what would this person think if i did this, what would happen if i did or said this to a certian person. i realize now though that fear is a sin!!! So every time i'm afraid to take a stand or something, i'm sinning. wow. really strikes me!

Some of these aren't really measurable, but i just kinda came up with them today, so if you can think of anything that can help me, that would be great! Luv you all! And i hope you guys are striving to please God in all that you do! It can be really hard sometimes, but hopefully there are people around you to encourage you in that path. Oh, i just thought of another goal:

4. To encourage others to be on fire for Christ. If i want people to encourage me, i need to first encourage them.

That's it for now! Sorry this is a long one, but i haven't posted in awhile.

~*~rachelle~*~

Tuesday, August 02, 2005

To Annie

I thought I would dedicate a post to Mrs. Hill. She left for Florida Friday and i wasn't able to say goodbye. i miss her soooo much and I will probably miss her more once school starts. Annie, your baby is soooo adorable. you are going to be and are an awesome parent! i'm so glad you and Josh stayed w/ my family during the February Conference. i'm going to miss you guys coming over for cookouts. I remember the times you and Josh would come over and watch a movie and then you would fall asleep on the couch @ 10:00. You were the best b-ball coach too! you were always there to encourage me to do better and that God put everything in my life for a reason! Remember, "look there's the Lafayette White house!!" hahaha. I can't believe i only knew you and Josh for 3 yrs. it felt like 10! I'm going to miss you guys! Tell little Noah hi for me! Hopefully i can see you in the fall. Love you all!
~*~rachelle~*~

Monday, August 01, 2005

Tenni-ball, King's Island, and what not

Hey all! well this past weekend was really busy! i went to a family picnic at Purdue, which was okay. Then Saturday my family and i went to King's Island. We got free tickets and this wristband that let us get free pop too. It was fun, but kinda hot. My dad got a really bad headache from the son of the beast, but it was a blast. Last night a bunch of us played tenni-ball. You basically playing volleyball on a tennis court. It's sooooo much fun! But the rest of the night was kinda weird 'cause we all played really weird games like telephone and hot potatoe!YES! :-) it was still fun though. Today I went to church and hung out with Hannah and then she left so i wondered around the building for a little while. Volleyball and Soccer tryouts were going on, so i talked to Mr. Coach Fox. He told me that he could really use me on the volleyball team. Which stinks b/c i already decided not to tryout and now i kinda want to, but i don't think it's possible. AGGGHHHHH! Sometimes i hate myself for the decisions i make. I knew I would regret it. Why don't i listen to myself. well, i'll probably get over it by tomorrow. but then again, i tend to be bitter about somethings for awhile. lol! Just an update about my life! Luv you all! ~*~rachelle~*~

P.S. i'm working on alot of things recently, so prayer would be much appreciated. thanx!
Psalm 146